یک روز که به انباری قدیمی خونه پدربزرگم سر زدم، یک کارتن پر از روزنامه های زرد و خاک گرفته پیدا کردم. قسمت عجیب ماجرا این که روزنامه‌های توی اون کارتن، همگی تاریخ آینده رو داشتند. تاریخ‌هایی که خیلی هم با همدیگه متفاوت بود. از ده سال دیگه تا سه هزار سال دیگه. تصمیم گرفته‌ام مطالب هرکدوم از اون روزنامه‌ها رو در یک پست این وبلاگ براتون خلاصه کنم. روزنامه‌ها به ترتیب قرار نگرفته بودند. بنابراین تاریخ پست‌های من هم به ترتیب نخواهد بود.

۱۳۸۹ دی ۲۲, چهارشنبه

بیست و هفتم آذر سال هزار و چهارصد و سی پنج خورشیدی(45 سال دیگه)

گزیده اخبار خارجی
-اسرائیل اعلام کرد که اگر اعراب و ترک‌ها پیش شرط‌های اسرائیل را برای از سرگیری گفتگوهای صلح بپذیرند، حاضر است به اشغال آناتولی و محاصره استانبول خاتمه داده و به مرزهای سال 2013 میلادی در جنوب آنکارا عقب نشینی کند.
گزیده اخبار داخلی
-اعتلاف موتلفه تهران و رایحه خوش جوراب در یک بیانیه الکترونیکی که از طریق وایرلس منتشر شده، اعلام کردند به شرطی در انتخابات آتی مجلس شورای ملی شرکت خواهد کرد که کلمه مشروطه از عبارت «ولایت فقیه مشروطه» در اصل یکصد و دهم قانون اساسی حذف شود. جبهه مشارکت ایران سکولار در واکنش به این بیانیه تاکید کرد که نیازی به حضور اصولگرایان نداریم.
-یاسر هاشمی رفسنجانی کوچکترین فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش پدرش در عبور از بحران احمدی نژاد، از جوانان خواست تا با مطالعه تاریخ معاصر، از گذشته درس بگیرند. گفتنی است یاسر هاشمی در آستانه نود سالگی، مسئولیت موسسه حفظ و نشر آثار پدر مرحومش را داراست.
گزیده اخبار اقتصادی
قیمت نفت خام در بازارهای جهانی که از هفته گذشته رو به کاهش گذاشته بود، در اواسط این هفته تثبیت شد. امروز هر بشکه نفت سبک دریای شمال در بازار بورس توکیو دو میلیون و هشتصد و چهل و سه هزار یورو معامله شد که نسبت به هفته گذشته دویست و هشت هزار بورو کاهش داشت.
-گزیده اخبار علمی
دانشمندان دانشگاه دمشق، موفق به جداسازی ژن سلامتی و طول عمر از دی‌ان‌آ احمد جنتی شدند. به گفته این دانشمندان، تنها دلیلی که می‌توان طول عمر بی‌سابقه این انسان را با آن توضیح داد این است که مادر وی توسط حضرت مهدی حامله شده باشد. گفتنی است خود احمد جنتی از شنیدن این خبر خوشحال شده و تصمیم گرفته از این به بعد از عمامه سیاه استفاده نماید.
-گزیده اخبار ادبی
شب گذشته شب شعری در محل مقبره‌الشعرای تبریز برگذار شد. در این شب شعر از خدمات شعرای سیاسی همچون میرزاده عشقی، فرخی یزدی و محمدرضا عالی‌پیام قدردانی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر